Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  رنگ فرش رنگ فرش

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

فرش زمينه روشن در دكوراسيون

                                 

فرش يكي از اجزاي جدايي ناپذير در دكوراسيون داخلي هر خانه محسوب مي شود. از آنجا كه فرش هاي ماشيني داراي تنوع بسيار زيادي در طرح و رنگ هستند. انتخاب فرش مناسب در دكوراسيون داراي اهميت ويژه اي است. هرچندكه انتخاب رنگ فرش بستگي به سليقه شخصي دارد. اما توجه به برخي نكات مي تواند شما را در انتخاب رنگ فرش مناسب براي دكوراسيونتان ياري كند. يكي از پرطرفدارترين رنگ فرش در بين مردم فرش زمينه روشن مي باشد. در گذشته فرش كرم به عنوان فرش زمينه روشن در بين مردم رواج داشته است . اما امروزه فرش هاي زمينه روشن داراي طيف گسترده اي شده اند.در اين مقاله به طور مفصل كاربرد اين فرش زيبا در دكوراسيون را برايتان شرح خواهيم داد.

انواع فرش زمينه روشن

پيشرفت و گسترش فرش ماشيني باعث ايجاد تنوع زيادي در رنگ فرش شده است. در سال هاي اخير فرش زمينه روشن طرفداران بسيار زيادي پيدا كرده است. لذا توليدكنندگان فرش ماشيني طيف گسترده اي ازفرش هاي زمينه روشن را توليد و به بازار عرضه نمودند. فرش هاي زمينه روشن شامل رنگ سفيد، كرم، كرم چرك، بژ، بادامي و صدفي و فرش زمينه نقره اي مي باشد.

كاربرد فرش زمينه روشن در دكوراسين

همانطور كه اشاره شد امروزه كاربرد فرش زمينه روشن در دكوراسيون بسيار بيشتر از گذشته است. در گذشته اكثر مردم از فرش هاي زمينه قرمز يا بوم لاكي در منازل خود استفاده مي كردند. اما با گذشت زمان و تغيير سلايق مردم استفاده از رنگ هاي ديگر فرش بخصوص فرش زمينه كرم در بين مردم رواج بيشتري يافت.

چند عامل مهم در انتخاب فرش زمينه روشن براي دكوراسيون نقش عمده اي ايفا ميكند كه ما برايتان به اختصار شرح مي دهيم.

1 – سبك دكوراسيون

زندگي درعصر تكنولوژي و مدرنيته باعث شده است كه سبك زندگي بسياري از مردم نيز تغيير كند. لذا بسياري از مردم به خصوص نسل هاي جديد سبك مدرن را براي زندگي خود انتخاب مي كنند. از اين رو سبك مدرن در چيدمان و دكوراسيون منزل نيز بسيار مورد توجه قرار گرفته است.

در چيدمان هاي مدرن استفاده از سادگي و رنگ هاي روشن بسيار پركاربرد است. بنابراين فرش هاي زمينه روشن در دكوراسيون هاي مدرن بسيار پركاربرد هستند. نكته قابل توجه اين است كه مي توان براي دكوراسيون هاي مدرن از نقشه هاي اصيل با رنگ هاي روشن و جديد مثل نقره اي و صدفي نيز استفاده نمود.

در چيدمان هاي كلاسيك و مجلل استفاده ازفرش هاي زمينه كرم و فرش زمينه كرم چرك و فرش بادامي و فرش بژ بسيار رايج است. اين فرش ها به دكوراسون هاي كلاسيك و مجلل ظاهري جذاب و شيك مي دهند.

2 – هماهنگي با وسايل

از آن جا كه فرش هاي زمينه روشن مثل كرم و صدفي و نقره اي و بژ جزو رنگ هاي خنثي هستند. با اكثر رنگ ها هماهنگ و ست مي شوند. در صورت انتخاب فرش زمينه روشن انتخاب رنگ ساير وسايل كار بسيار آساني ست. استفاده از رنگ هاي تيره براي وسايل باعث جذابيت چيدمان منزل خواهد شد.

3 – ميزان نور

يكي از مزيت هاي فرش زمينه روشن اين است كه براي مكان هايي كه نورگيري كمي دارند. بسيار مناسب هستند. استفاده از فرش هاي زمينه روشن دراين مكان ها خستگي ودلگيربودن فضا را از بين مي برد و به دكوراسيون جلوه و شادابي مي بخشد.

4 – ابعاد فضا

يكي از مهمترين عواملي كه در انتخاب رنگ فرش دخيل است. ابعاد فضاي موردنظر مي باشد. استفاده از فرش هاي زمينه روشن براي مكان هايي كه كوچك هستند. انتخاب هوشمندانه اي ست. چرا كه اين فرش ها باعث مي شوند كوچكي فضا به چشم نيايد. بنابراين فرش هاي زمينه روشن براي منازل كوچك و آپارتماني گزينه بسيار مناسبي است.

5 – رنگ كفپوش و ديوارها

اگر ديوارها يا كفپوش منزلتان رنگ تيره دارد و مي خواهيد فرش مناسب براي اين منزلتان تهيه كنيد. بدون شك انتخاب فرش زمينه روشن انتخاب بسيار صحيحي خواهد بود. به طور كلي استفاده از فرش هاي زمينه روشن در فضاهايي كه رنگ هاي يكنواخت و تيره دارند. بسيار مناسب است. و خستگي و دلگيري فضا را خنثي خواهد كرد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان كه يك فروشگاه معتبر در زمينه فرش مي باشد، با تنوع بسيار انواع فرش ها به شما اين اجازه را مي دهد كه فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنين كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي اين فروشگاه ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد

  

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/16 ساعت: ۱۳ توسط:best-carpet :

اصول ست كردن فرش قرمز در دكوراسيون داخلي

از ديرباز تا كنون فرش زمينه قرمز داراي طرفداران بسيار زيادي بوده است. در گذشته اكثرفرش هاي بافته شده زمينه قرمز بودند. با گذشت زمان و پيشرفت صنعت فرش ، تنوع رنگ فرش نيز بسيار زياد شد. با اين وجود فرش زمينه قرمزهمچنان طرفداران خاص خود را دارد.

در اين مقاله سعي داريم به كساني كه از طرفداران سرسخت فرش زمينه قرمز يا به اصلاح بوم لاكي هستند، اصول ست كردن اين فرش زيبا را با ساير اجزاي دكوراسيون توضيح دهيم.

مهمترين جزء در دكوراسيون داخلي پس از انتخاب فرش، انتخاب رنگ مبل متناسب با  طرح فرش و رنگ آن و ساير اجزاي دكوراسيون است.در اينجا رنگ اصلي يا رنگ اول ما رنگ زمينه فرش، يعني رنگ قرمز است. بنابراين با توجه به اصول حاكم در دكوراسيون داخلي به انتخاب رنگ مبل و سايراجزا مي پردازيم.

در انتخاب رنگ مبل بايد سه اصل مهم در دكوراسيون داخلي را در نظر داشته باشيم.

1-اصل رنگ مكمل

در اين اصل رنگ دوم كه رنگ مبل ها است بايد از طيف رنگ مكمل قرمز انتخاب شود.در دايره ي رنگ ، رنگ مكمل قرمز، رنگ سبز است بنابراين مبل ها را ميتوان با رنگ سبزانتخاب كرد و رنگ سوم بايد رنگ خنثي باشد و رنگ پرده ها  وديوارها و اكسسوري ها ميتواند طيفي از اين دورنگ به همراه رنگ سوم كه رنگ خنثي است ، انتخاب شود.

2- اصل رنگ همگروه

در اين اصل رنگ دوم كه رنگ مبل است بايد هم گروه قرمز باشد يعني از طيف هاي مختلف رنگ قرمز مثل صورتي ،زرشكي ،ارغواني و گلبهي و..استفاده كرد ولي رنگ سوم حتما بايد رنگ مكمل باشد.

3- اصل رنگ خنثي

در اين اصل رنگ مبل ها از رنگ هاي خنثي مثل سفيد ،خاكستري،كرم و... استفاده ميشود و رنگ سوم ميتواند رنگ هم گروه يا مكمل باشد.استفاده از مبل با رنگ خنثي بهترين و راحت ترين گزينه است چرا كه براي انتخاب رنگ ديوار و پرده و ساير اكسسوري ها  ميتوان از هر طيف رنگي استفاده نمود.

البته روش ديگري كه براي انتخاب رنگ مبل و ساير اكسسوري ها وجود دارد ، توجه به ساير رنگ هاي بكار رفته در فرش و الهام از آن ميباشد.براي مثال اگر گلهاي قاليتان بيشتر آبي يا گلبهي و... است ميتوانيد رنگ مبل هايتان را متناسب با همان رنگ انتخاب كنيد.

نكته ي مهم ديگري كه بايد به آن توجه كرد اين است كه معمولا طرفداران فرش قرمزاكثرا كساني هستند كه اين فرش را با نقشه هاي اصيل و شلوغ ميپسندند بنابراين بايد در نظر داشته باشيد كه چنانچه نقشه ي انتخابي شما از نقشه هاي شلوغ واصيل است سعي كنيد مبلماني كه انتخاب مي كنيد طرحدار نباشند.

از نظر سبك مدرن و سنتي بودن نيز انتخاب مبل ها كاملا سليقه اي است اما اگر نقشه هاي اصيل با زمينه قرمز انتخاب ميكنيد بهتر است از مبلمان كلاسيك وسنتي استفاده كنيد. البته ميتوان از مبل هاي مدرن و راحتي هم استفاده نمود اما بهتر است در متريال مبل مدرنتان حتما چوب بكار رفته باشد.

از موارد مهم ديگري كه بايد به آن توج نمود توجه به ميزان نور فضا و ابعاد آن ميباشد اگر نورگيري فضايي كه فرش قرمز را براي آن انتخاب كرده ايد كم است يا داراي ابعاد كوچكي  مي باشد حتما سعي كنيد كه رنگ مبلمان و ساير اكسسوري ها از رنگهاي روشن باشد براي مثال از رنگ سبز روشن به عنوان رنگ مكمل يا ااز صورتي روشن و گلبهي در اصل همگروهي يا از رنگ سفيد، كرم و طوسي روشن در اصل رنگ خنثي مي توانيد استفاده كنيد.

اما اگر فضاي انتخابي شما بزرگ است ونورگيري خوبي هم دارد با توجه به اصولي كه به آن اشاره كرديم مي توانيد از رنگ هاي تيره نيز با خيال راحت استفاده كنيد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان كه يك فروشگاه معتبر در زمينه فرش مي باشد، با تنوع بسيار انواع فرش ها به شما اين اجازه را مي دهد كه فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنين كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي اين فروشگاه ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/1/16 ساعت: ۱۶ توسط:best-carpet :

مطابقت رنگ فرش با دكوراسيون

               فرش كاشان قالي كاشان روانشناسي رنگ فرش

 

رنگ در دكوراسيون                                              

رنگ يك زبان جهاني است كه احساسات را تحريك مي كند و فرهنگ‌ها را شكل مي‌دهد. رنگ يكي از ملزومات با شكوه زندگي است، خانه اي كه غرق رنگ‌هاي مناسب باشد هميشه آرامش بخش است و بر خلاف ساير ملزومات دكوراسيون، يك بعد انساني دارد كه نمي‌توان آن را ناديده گرفت. در واقع رنگ، مي‌تواند حالت‌ها را تغيير دهد، فضاي خاصي را بوجود آورد و روحيه انسان را بهتر كند و جولانگاه خوبي براي خلاقيت انسان است .

تاثيرات روانشناسي رنگ

از نظر روان شناسي تاثيرات رنگ را مي توان بسته به روحيه افراد در مطابقت با خاصيت رنگ ها در كوراسيون مشاهده نمود. رنگ زرد روشن ترين رنگ بين كليه ته رنگها است. رنگ زرد نماد روشني و نور است و از لحاظ سمبوليك با فهم و دانايي ارتباط دارد و نشان دانش و معرفت است. قرمز: رنگي است بسيار انعطاف پذير و به حالات مختلفي در مي آيد. به شدت مي درخشد و به آساني تاريك و خاموش نمي گردد. رنگ قرمز سمبل حيات و زندگي است و بيان كننده ي هيجان و شورش است رنگ آبي: از نقطه نظر معنويت فعال به نظر مي رسد . آبي معني ايمان را مي دهد و به فضاي لاينتهايي و روح اشاره دارد(ايتن ،1374، 210 -216) و بر خلاف قرمز انبساط دهنده است. اتاق به رنگ آبي به نظر بزرگتر از آنچه هست مي آيد. قدرت دفاعي بدن را افزايش مي دهد و اثر آرام كننده بر سيستم اعصاب دارد. ولي استفاده دائمي از آبي باعث خستگي و افسردگي مي شود(موعودي، 1379، 59).

نارنجي: رنگي مركب از زرد و قرمز و در حد وسط اين دو رنگ است. رنگ نارنجي درخشش و تابندگي فوق‌العاده دارد و زماني كه متمايل به قرمز گردد انرژي فعالي در خود حفظ كرده است و به گفته موعودي رنگ نشاط و پايكوبي است و ضد خستگي نيز ناميده مي شود. نارنجي باعث تحريك سيستم تنفس مي‌گردد( همان ،58).

بنفش: رنگ مقابل زرد در دايره رنگي است و با آن تضادهاي شديد ايجاد مي كند. رنگ زرد نماينده هوش و دانش است و در مقابل، رنگ بنفش نمايشگر بي‌خبري، بي‌اختياري است (ايتن ،1374، 219). اثر آرام كننده بر قلب و تصفيه كننده بر خون دارد و به طور قابل ملاحضه اي ترس را كاهش مي دهد( موعودي، 1379، 60).

سبز: رنگ سبز رنگي است كه در حد وسط رنگ آبي و زرد قرار گرفته است. با تغيير نسبت‌هاي زرد و آبي كاراكتر سبز متغير مي گردد. رنگ سبز نشان دهنده‌ي آرامش و اميدواري است و آميزشي از دانش و ايمان است(ايتن ،1374، 219) و باعث هماهنگي جسم، روح و ذهن مي گردد. فشار خون را كاهش مي دهد و فشار عصبي را آرام مي سازد( موعودي، 1379، 58و 59).

 

چند توصيه جهت انتخاب بهترين رنگ فرش در هماهنگي با دكوراسيون

با توجه به اهميت رنگ و تاثيرات رنگ از نظر روان شناسي بسياري از موارد فوق را مي توان در زيبايي رنگ فرش مشاهده نمود و انها را به فرش نيز تعميم داد.

اگر فضا را كوچك تر بخواهيم:

به كار بردن فرش‌هايي با طرح هاي بزرگ، استفاده از پوشش‌هاي متفاوت براي كف در يك فضا، استفاده از قالي و قاليچه، مخصوصاً با رنگ ها و طرح هاي متفاوت فضا را كوچك تر از آنچه هست نشان مي‌دهد.

پوشش كف و ارتباط آن با ارتفاع فضا:

به كار بردن كف پوشي با بافت درشت يا پرز بلند مانند فرش شگي ، سبب مي شود اين پوشش در چشم بيننده نزديك‌تر ديده شود. همين تاثير سبب مي شود تا فاصله كف تا سقف هم كمتر به نظر آيد.

كف پوش تيره تر از ديوارها:

بهتر است رنگ انتخابي براي فرش، رنگي ساده، هماهنگ و تيره تر از ديوارها باشد، چرا كه فضا را گرم و صميمي، خانگي و دلچسب مي نمايد.

كف پوش روشن تر از ديوارها:

به كار بردن رنگ روشن براي كف سبب مي شود تا كف نواراني و درخشان بنمايد. انتخاب رنگي ساده، هماهنگ و روشن تر از ديوارها به كامل شدن اين حس كمك مي كند.

اگر بخواهيم فضا بزرگ تر ديده شود:

انتخاب پوششي يك دست و با رنگي ساده، بدون طرح با بافتي نرم سبب مي شود فضا بزرگ تر به نظر آيد و اين تأثير با ادامه اين پوشش به ديگر راهرو ها و اتاق ها بدون انقطاع، بيشتر مي شود .

بنابراين اهميت رنگ را نبايد از نظر دور داشت، زيرا رنگ فرش به عنوان يك عامل مهم متحد كننده و تعيين كننده محدوده ديد تلقي مي شود. رنگ فرش بايد معقولانه و با دقت و تأمل انتخاب شود.

در مورد انتخاب رنگ بايد به نكات زير توجه نمود :

*از رنگ ‌هاي مورد علاقه تان استفاده كنيد، چون احساسات شما مهم است و نشان دهنده شخصيت شماست.

*طرح و ابعاد اتاق و رنگ وسايل به كار رفته در منزل را در نظر بگيريد.

*ميزان نور و روشنايي منزل را مد نظر قرار دهيد (بدوانو، 1389، 35).

*برخي از بخش هاي تالار، چه از طريق هوا و چه در نتيجه رفت و آمدهاي زياد، در معرض گرد و غبار و آلودگي قرار مي گيرد. بايد سعي شود اين گرد و خاك در روي كفپوش با توجه به رنگ آن، بد نما و زننده به چشم نيايد.

*بعضي از رنگ ها مي توانند اين عيب را در خود پنهان كنند تا لحظه به لحظه در معرض ديد قرار نگيرند. بهتر است در اين قبيل جاها براي قسمت هاي سرو غذا و امثال آن، از طرح ها يا تركيب هاي لكه لكه يا خال خال استفاده شود.

 *در قسمت هايي كه رفت و آمد كم است و مشكل گرد و خاك بسيار كم يا احياناً در حد صفر است، مي‌توان از رنگ هاي روشن استفاده نمود.

*كفپوش محل هاي پر رفت و آمد بايد داراي رنگ هاي تيره تر با بافت هاي مختلف و طرح‌هاي گوناگون باشد .

اميدواريم اين مطلب در انتخاب رنگ فرش ماشيني به شما كمك كرده باشد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/26 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :